Vyhledávání


Kontakt

FK Hluboká nad Vltavou

E-mail: nikitinalexandr@seznam.cz

Na vítězství takovým rozdílem jsme čekali celý podzim,“ říká s úlevou hlubocký Josef Kurali

01.11.2010 11:59

 

 

Den státního svátku 28. října využili fotbalisté na jihu Čech k sehrání vloženého 15. kola krajského přeboru. Obávaní kanonýři jednotlivých týmů se tentokrát zřejmě nechali ovlivnit sváteční atmosférou a s výjimkou zápasů v Prachaticích a Hluboké nad Vltavou se trefovali mezi tyče jen velmi vzácně. Jediným dvoubrankovým střelcem byl hlubocký mladík Josef Kurali. Od naší redakce si vysloužil označení Muž kola.

 

Hlubočtí pod schwarzenberským zámkem rozstříleli Kaplici čtyřmi přesnými zásahy proti jednomu obdrženému. „Konečně jsme mohli být spokojení s výsledkem,“ mne si ruce autor dvou gólů. „Na vítězství takhle výrazným rozdílem jsme čekali celý podzim. Samozřejmě jsme už párkrát vyhráli a podávali jsme dobré výkony, ale příliš se nám nedařilo proměňovat šance. Teprve teď se nám to povedlo,“ říká s úlevou.

Devatenáctiletý útočník ve 47. minutě zvyšoval na 2:0 a v 77. minutě upravil na konečných 4:1. „Dostal jsem přihrávku mezi dva beky od Ondry Marhouna a prostřelil to z jedenácti metrů kolem gólmana,“ vrací se ke svému prvnímu zásahu a hned přidává popis druhého: „Po rohovém kopu skákal balon v šestnáctce a jejich hráč ho nedokázal poslat pryč. Střílel jsem v pádu otočený zády k bráně, tak trochu nohejbalovým způsobem, byly to takové polonůžky.“

Mnoho nechybělo k tomu, aby Kurali zkompletoval hattrick. „V závěru poločasu jsem šel sám na bránu, ale špatně jsem si zpracoval míč a dal si ho do strany. Kvůli tomu jsem přestřelil,“ přiznává zklamaně. „Na konci zápasu jsem tam měl ještě nějaké střely, ale žádná se neujala. Aspoň to budu mít levnější. Nebudu v kabině platit tolik, jako kdybych se trefil třikrát,“ vtipkuje.
 

Za svoji dosavadní bilanci se však v žádném případě nemusí stydět. S celkovým počtem šesti gólů figuruje na šestém místě v tabulce střelců. „Docela to jde, ale mohl jsem dát mnohem víc gólů,“ je si jistý. „Snad se to nyní zlomilo a budu častěji proměňovat šance. Zatím nejhezčí trefa z mého pohledu byla hned ta první v Jankově, kdy jsem namířil z růžku velkého vápna na zadní tyč,“ probírá se pamětí.

Po příchodu z dorostu SKP České Budějovice nastupuje Josef Kurali první sezonu mezi dospělými. „Fotbal je tady malinko tvrdší než jsem byl zvyklý z dorostenecké divize. Největší rozdíl je ve fyzickém pojetí. Přes silné obránce, kterých je většina, se neprochází snadno. Budu muset ještě zesílit,“ uvědomuje si.

Student prvního ročníku Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích zatím nepovažuje krajský přebor za cílovou stanici ve fotbalové kariéře. „Doufám, že když mi to půjde, tak si snad zahraju i nějakou vyšší soutěž. Ale na začátek to není na krajské úrovni vůbec špatné,“ nechce si stěžovat nositel maďarského příjmení. „Můj dědeček pocházel ze slovensko – maďarského pomezí,“ vysvětluje na závěr